طي دو سال گذشته جلسه ستاد جمع‌آورى متكديان استان برگزارنشده است 


يزدفردا:معاون اجتماعي سازمان بهزيستي استان يزد‌ گفت: جهت جمع‌آوري متكديان در سطح شهر بايستي ستادي متشكل از فرمانداري،‌شهرداري،‌ بهزيستي ،‌نيروي انتظامي و كميته امداد تشکيل شود ؛ اما متاسفانه درحدود دو سال گذشته جلسه‌اي از اين ستاد تشكيل نشده است.

سيد محمد طباطبايي در گفتگو با  ايسنا اظهار داشت: طبق مصوبه شواري عالي اداري، ساماندهي متكديان به عهده ستاد ياد شده است و سازمان بهزيستي تنها وظيفه ساماندهي مددجويان تحت پوشش خود كه به امر تكدي‌گري مي‌پردازند را عهده دار است.

وي افزود: حدود 2 تا 3 درصد مددجويان تحت پوشش بهزيستي استان که به امر تكدي‌گري مي‌پردازند، شناسايي شده و به آنان امكانات و مستمري تعلق مي‌گيرد و در مقابل تعهدي از آن اخذ مي‌گردد تا ديگر به تکدي‌گري نپردازند و درصورت تكراراين کار، امتيازات و امكانات از سوي بهزيستي حذف مي‌گردد.

طباطبايي اظهار كرد: ‌بحث جمع‌آوري متكديان نياز به برنامه‌ريزي و قانون منسجم و شفاف دارد و بايستي وظايف اعضاي ستاد تعريف شود.

وي عنوان داشت: ‌بحث تكدي‌گري ريشه دار است و بهزيستي به عنوان يكي از اعضاي ستاد آمادگي جهت هرگونه همكاري لازم را دارد.

معاون اجتماعي سازمان بهزيستي استان يزد در پايان خاطر نشان كرد:‌ اگرجمع آوري متکديان به عهده شورا و ستادي نبود؛ بلکه به ارگان خاصي واگذار شده و تنها يك ارگان در مقابل اين جريان جوابگو باشد؛ نتيجه مطلوب‌تري را در پي خواهد داشت

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا